ریچ اسنیپت(Rich Snippets) چیست؟

ریچ اسنیپت(Rich Snippets) چیست؟

Rich Snippet یک کد HTML است که بر روی صفحات وب قرار داده می‌شود تا در نتایج گوگل ستاره‌دار شود و دارای بخشی از اطلاعات واضح مانند عکس، رتبه‌بندی، اطلاعات نویسنده و غیره در مورد محتوای هر صفحه است که در پایین نتایج جستجو نشان داده می‌شود. این کد لزوما در صفحات مرورگر قابل رؤیت نیست. هنگامی که این کدها به درستی مورد استفاده قرار گیرند، محتوای شما در نتایج جستجو در میان موضوعات مختلف دیگر ظاهر می‌شود و به کاربران هنگام مشاهده نتایج جستجو کمک می‌کند تا متوجه شوند محتوای صفحه چیست. بنابراین با استفاده از اسنیپ‌ها خوانایی سایت در موتورهای جستجو افزایش می‌یابد. 

ریچ اسنیپت

انواع Rich Snippet ها

سه نوع ستاره کردن مطالب که در حال حاضر توسط موتورهای جستجو شناخته می‌شود شامل میکرودیتا (Microdata)، میکرو فرمت (Microformat) و RDFa می‌باشند. 

اسنیپ نویسنده

1-    اسنیپت نویسنده (Author Rich Snippet):

شامل نام نویسنده، عکس نویسنده از پروفایل گوگل پلاس او، دنبال‌کنندگان نویسنده در گوگل+ در نتایج نشان داده می‌شود. این نوع از اسنیپت ها، بسیار مورد استفاده مدیران سایت ها قرار گرفتند و اکثر سایت های اینترنتی از آنها استفاده کردند تا اینکه حدود دو سال پیش گوگل تصمیم گرفت نمایش اتصال تصویر نویسنده به اکانت گوگل+ را برای همیشه متوقف کند و در حال حاضر استفاده از این روش خروجی مورد نظر در گوگل را ندارد.

2-    اسنیپت افراد (People Rich Snippet):

شما ممکن است متوجه شوید اطلاعاتی که در هنگام جستجوی نام فرد در گوگل یا موتورهای جستجوی دیگر انجام می‌دهد کامل‌تر از LinkedIn است. این نتایج نشان داده شده برای وبسایت  می‌تواند شامل پروفایل کارکنان، اعضای تیم و سایر افراد مرتبط با سازمان است. این اطلاعات شامل نام، شغل، وابستگی حرفه‌ای و اطلاعات تماس باشد.

اسنیژ محصولات - rich snippets

3-    اسنیپت محصولات(Product Rich Snippet) :

قیمت و وضعیت محصول را در نتایج نشان می‌دهد (به عنوان مثال؛ موجود در انبار). 

4-    اسنیپت رتبه‌بندی (Reviews & Rating Rich Snippet):

می‌تواند همراه با اسنیپ محصولات استفاده شود که نشان‌دهنده تعداد ستاره، میانگین امتیاز و تعداد آراء که در زیر نتایج نشان داده می‌شود.

اسنیپ وعده های غذایی

5-    اسنیپت وعده‌های غذایی(Recipes Rich Snippet):

این اسنیپ شامل اطلاعات کاملی از عکس غذا، امتیاز محصول که معمولا مربوط به کاربرانی است که قبلا این غذا را درست کردند می‌باشد. همچنین این اسنیپ مقدار زمانی که طول می‌کشد تا غذا درست شود و حتی اطلاعات تغذیه‌ای را ممکن است نشان دهد. 

اسنیپ رخدادها

6-    اسنیپت رخدادها (Events Rich Snippet):

نشان دهنده اطلاعاتی مانند تاریخ و زمان رویداد و نیز مکان را در نتایج نشان می‌دهد. این اسنیپ رخدادها را تا 3 عدد نمایش می‌دهد. 

اسنیپ موزیک


7-    اسنیپت موزیک (music Rich Snipped):

موتور جستجوی بینگ این نوع اسنیپ را پشتیبانی نمی‌کند اما گوگل اطلاعاتی را مربوط به آهنگ و آلبوم‌های موسیقی در نتایج نشان می‌دهد که نشان‌دهنده پیش نمایش آهنگ، لینک مستقیم به خرید trackهای آهنگ و یا کل آلبوم است.
اسنیپ ویدئو

8-    اسنیپت ویدئو (Video Content Rich Snippet):

نشاندهنده محتوای ویدئو موجود در وبسایت است که مدت زمان، مجوز، شرکت تولید کننده و یا سازنده ویدئو را نشان می‌دهد. 

9-    اسنیپت Business & Organization:

این اسنیپ شامل نام کسب و کار، آدرس (حضوری و URL)، شماره تلفن، منطقه جغرافیایی (طول و عرض جغرافیایی) و لوگو را نشان می‌دهد.

چگونه Rich Snippet به محتوای سایت شما اضافه می‌شوند؟


کد HTML

تبلیغات درون متنی/
اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.
تبلیغات درون متنی


ستاره‌دار کردن اطلاعات لازم نیست که به هر محتوایی اضافه شوند هر چند داشتن محتوای ستاره‌دار کمک می‌کنند تا نتایج بهتر در موتور جستجو ظاهر شوند. برای ستاره کردن صفحه می‌توان با استفاده از Microdata توسط کدهای HTML محتوای صفحات را لیبل گذاری کرد. ستاره کردن صفحات در گوگل توسط RDFa یکی دیگر از راه‌های مناسب می‌باشد که با استفاده از کدهای RDFa صفحات  می‌توان صفحه‌های طراحی سایت را ستاره‌دار کرد. بنابراین اگر دارای سیستم عامل وردپرس نیستید باید به صورت دستی این کدها را وارد کنید. گوگل نحوه اضافه کردن Rich Snippet را به وبسایت آموزش داده است
. شما می‌توانید در این آموزش نوع اسنیپتی را که می‌خواهید انتخاب کرده و دستورالعمل‌های آن را دنبال کنید. همچنین گوگل دارای ابزاری برای تست این اطلاعات است که مطمئن شوید به درستی کدها را وارد کرده‌اید. البته موتورهای جستجو نیاز به مدت زمانی دارند تا این اطلاعات را از وبسایت شما بگیرند و تغییرات جدید را در نتایج خود نشان دهند که می‌تواند چند هفته طول بکشد. خوشبختانه برای سایت هایی که بر اساس وردپرس هستند پلاگین‌های متعدد در دسترس برای ساخت وجود دارد که مقداری کار را آسانتر می‌کند و شامل All-in-One-Schema.org است که باید آن را نصب و فعال کنید.  اما می‌توانید این پلاگین‌ها را به صورت دستی با استفاده از کد HTML هم درون محتوا  اضافه کنید که البته حتی برای افراد با تجربه هم مشکل است.

Comments

Popular posts from this blog

طراحی سایت هتل

بازاریابی چندکاناله