تبلیغات بنری پربازده

 




 زمانیکه در حال اجرای یک کمپین تبلیغاتی آنلاین هستید، با چالشی رو به رو هستید که بسیار ناامید کننده است و آن این است که مردم واقعا نمی‌خواهند بر روی تبلیغات کلیک کنند. در واقع بسیاری از ابزارهای بیرونی وجود دارد که به طور کامل آنها را از تبلیغات دور می‌کند، اما این بدان معنا نیست که مشتریان هیچگونه تمایلی برای کلیک بر روی تبلیغات بنری ندارند. بنابراین تبلیغ کنندگان باید کمی خلاق در چگونگی ارائه تبلیغات خود باشند یعنی ترفندی به کار گیرند که تبلیغات بنری را بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز برای مشتریان کند تا مشتاق شوند بر روی آنها کلیلک کنند. البته ذکر این نکته لازم است که به دلیل علاقه‌مند نبودن کاربران سایت‌های اینترنتی به تبلیغات بنری و کلیک بر روی آنها، نرخ کلیک تبلیغات بنری پایین است؛ به این ترتیب که می‌توان گفت نرخ کلیک حدود یک درصد، نرخ کلیک بسیار مناسبی برای تبلیغات بنری است.  اما با هدفمندسازی تبلیغات و افزایش کیفیت در بنر و همچنین سایر نکات دیگری که در این مقاله توضیح می‌دهیم می‌توانید بازدهی تبلیغات خود را بالا ببرید. 
تبلیغات بنری یکی از پرکاربردترین اشکال بازاریابی مورد استفاده در دنیای آنلاین امروز است. همه شرکت‌ها از آن به شکلی استفاده می‌کنند به این دلیل که یک رسانه مؤثر، مقرون به صرفه و اصولی برای افزایش آگاهی از نام تجاری آنها است. در زیر به لیستی از نکات و راهنمایی‌های کلی برای طراحی تبلیغات بنری اشاره می‌کنیم.

1- از اندازه بنر تبلیغاتی استاندارد و تأثیرگذار استفاده کنید

اندازه‌های بنر برای اجرا دارای ابعاد استاندارد مختلفی است که بستگی به این دارد که در کجا می‌خواهید آنها قرار دهید. گوگل ادسنس (Google AdSense) از اندازه‌های مختلفی برای تبلیغات بنری پشتیبانی می‌کند که می‌توان با توجه به اهداف و طراحی خود از آنها استفاده کرد. برخی تبلیغات نیاز خواهند داشت که فضای عمودی بیشتری و یا برخی دیگر فضای افقی بیشتری را بگیرند. با توجه به گوگل ادسنس (Google AdSense) موفق‌ترین اندازه‌های بنر استاندارد شامل 728×90 پیکسل (Leaderboard)، 300×600 پیکسل (نیم صفحه)، 300×250 پیکسل(مستطیل متوسط)، 336×280 پیکسل (مستطیل بزرگ) و 320×100 (بنر بزرگ موبایلی) می‌باشند.
انواع اندازه های تبلیغات بنری
 

2- تبلیغات بنری خود را در مکان درست قرار دهید

فضای خرید روی وبسایت در جایی باشد که طراحی شما در بالا به طور برجسته نشان داده شود و نزدیک به محتوای اصلی یک صفحه باشد. 

3- سلسله مراتبی را حفظ کنید

طراحی تبلیغات بنری بستگی بالایی به تعادل مناسب در هر تبلیغ دارد. تبلیغات بنری پر بازده برای افزایش آگاهی از برند طراحی می‌شود و اینکه بتواند ترافیک را به وبسایت شما سوق دهد. این عوامل شامل 3 جزء اساسی هستند:
  • لوگو شرکت 
لوگوی شرکت شما باید برای ایجاد آگاهی از برند قرار داده شود. اطمینان حاصل کنید که در معرض دید قرار داده‌اید البته نه به اندازه در معرض دید قرار دادن ارزش پیشنهادی (The value proposition) یا  call to action. 
  • مفهوم ارزش پیشنهادی یا value proposition
ارزش پیشنهادی سرویس/ کالایی که شما ارائه می‌کنید را نشان می‌دهد که می‌خواهید با پیشنهادات و قیمت‌های جذاب بدان توجه کنند. به مواردی مانند «کیفیت بالا» یا «50% حراج» یا «پیشنهاد حراج به مدت محدود» فکر کنید. اینها باید بیشترین فضا را در تبلیغات شما بگیرند و اولین چیزی باشند که در چشم مخاطبان دیده می‌شود. 
  • call to action
call to action یا CTA متن یا دکمه‌ای است که کاربران را به کلیک دعوت می‌کند. عباراتی مانند «بیشتر بدانید» یا «از اینجا شروع کنید» یا «اکنون بیبنید» مثال‌های خوبی هستند. اینها باید یک نقطه کانونی روشن از تبلیغ باشند.

4- ساده نگه داشتن تبلیغ

محتوا و تصاویر را به سادگی ایجاد کنید. بازدید کنندگان تنها به بنر شما برای یک ثانیه نگاه می‌اندازند.

5- از دکمه‌ها به صورت مناسب استفاده کنید

بسته به نوع بنر، دکمه‌ها اغلب نرخ از طریق کلیک (CTR) تبلیغ شما را افزایش خواهند داد. اگر قصد دارید از آنها استفاده کنید، آنها را پس از کپی خود بر روی گوشه راست پایین (البته به صورت سلیقه‌ای) در رنگ‌های متضاد قرار دهید. همیشه آنها را هماهنگ در تمام مجموعه تبلیغات قرار دهید.

6- داشتن یک فریم تعریف شده قابل درک و یا واضح

چشمان افراد به طور طبیعی به یک موضوع در داخل یک قاب کشیده می‌شود. تبلیغات بنری پربازده دارای یک فریم تعریف شده قابل درک با گرافیک‌های ادامه دار به لبه‌های جعبه است. در صورتی که تبلیغ شما سفید است، یک پیکسل حاشیه خاکستری در اطراف تبلیغ ایجاد کنید. 

7- ایجاد متنی که سریع قابل خواندن باشد

نسخه عنوان و متن خود را در اندازه‌های مختلف ایجاد کنید. همه رونوشت‌ها باید 4 خط یا کمتر باشد. از فونت‌های شکسته یا اسکریپت، فونت‌های بسیار نازک و یا همه دارای حروف بزرگ استفاده نکنید. اندازه فونت‌ها کوچکتر از 10 نباشد (مگر اینکه نوشتاری در مورد سلب مسئولیت و یا اعلانی را بخواهید بدهید). 

8- از انیمیشن استفاده کنید

تبلیغات بنری وب متحرک معمولا از تبلیغات بنری بی حرکت تأثیرگذارترند و می‌توانند بسیار مؤثر در طراحی بنر وبسایت باشند. اما باید مطمئن شوید که آنها ذهن مخاطب را از پیام تبلیغ شما منحرف نکنند. از انیمیشن‌های ساده استفاده کنید که بیش از 15 ثانیه طول نکشند. 

9- سازگار با نام تجاری شما باشد

تبلیغات بنری شما به یک صفحه فرودی لینک خواهد شد که شامل پیشنهاد شما است. اطمینان حاصل کنید که تبلیغ متناسب با برند شما و صفحه فرود است تا مشتریان بالقوه را به اشتباه نیندازد.

10- از تصاویر خوب استفاده کنید (زمانیکه به تصاویر نیاز دارید)

گرافیک‌ها و تصاویر مرتبط انتخاب کنید که پیام شما را بهبود بخشند و به طور مستقیم مرتبط با محصول شما باشد. در اینجا از مفاهیم خلاصه استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که همیشه لازم نیست از تصاویر در تبلیغات بنری خود استفاده کنید. کپی Killer و تایپوگرافی می‌تواند به همان اندازه، نتایج مؤثر ایجاد کند. 

11- انتخاب رنگ‌های مناسب

هر رنگی یک ارتباط متفاوتی ایجاد می‌کند و مهم است که در نظر بگیرید چه نوعی از احساسات را می‌خواهید به مخاطبان خود القا کنید. رنگ اولین موردی است که توجه کاربر را در تبلیغات بنری جلب می‌کند. مطمئن شوید که در هنگام انتخاب رنگ مخاطب هدف خود را بررسی کرده‌اید. 

12- اندازه فایل‌های خود را کوچک بگیرید

برای اندازه فایل‌ها اندازه کوچک زیر 150 kb با توجه به Google Adwords در نظر بگیرید. به این دلیل که تبلیغات نیاز دارند سریعر بر روی یک صفحه بارگذاری شوند تا بازدید کننده از آنها رد نشود. 

روش های موثر تبلیغات بنری در سایت ها


تبلیغات بنری یکی از روش های موثر تبلیغات در سایت های پر بازدید است. تبلیغ بنری دارای بازدهی بالایی است و می تواند محصول شما را به عده زیادی از مردم معرفی کند.
ایجاد ترافیک و دریافت بازدیدکننده بیشرین دغدغه بسیاری از مدیران سایت های اینترنتی است. متاسفانه اغلب مدیران سایت ها بدون اینکه تحلیل درستی از آمارهای سایت خود داشته باشند و به دنبال بهبود فرآیندها باشند، چاره کار را صرفا در تبلیغات بیشتر می بینند. در این مقاله قصد دارم به نکات و ویژگی های تبلیغات بنری موثر بپردازم.
قبل از اینکه شاخص های ایجاد تبلیغات بنری هدفمند و انتخاب رسانه مناسب برای تبلیغات بنری را توضیح دهم لازم است به این نکته اشاره کنم که تبلیغات بنری نرخ کلیک پایینی دارند و این موضوع به این دلیل است که کاربران سایت های اینترنتی علاقه ای به تبلیغات بنری و کلیک روی آنها ندارند.
تبلیغات بنری موثر و پربازده در سایت ها
نرخ کلیک حدود یک درصد، نرخ کلیک بسیار مناسبی برای تبلیغات بنری محسوب می شود. به این معنا که اگر یک سایت روزانه 10 هزار نفر بازدیدکننده دارد، اگر 100 نفر از آنها روی بنرهای شما کلیک کنند، شما تبلیغات موثری را انجام داده اید.
در ادامه توضیح خواهم داد که با هدفمندسازی تبلیغات و بالا بردن کیفیت بنر و همچنین ایجاد صفحه مقصد مناسب، چگونه می توانید بازدهی تبلیغات خود را بالا ببرید.
ROI چیست؟
شاخص ROI مخفف Return On Investment است که معنی آن به فارسی، بازگشت سرمایه گذاری است. در واقع یک مدیر سایت باید بتواند به ازای هزینه ای که برای تبلیغات بر روی یک رسانه خاص انجام می دهد، میزان سود خود را اندازه گیری کند و در نهایت بررسی کند هزینه ای که انجام داده تا چه میزان بازگشت داشته است.
از میان تمام روش های بازاریابی اینترنتی، سئو یا بهینه سازی جستجوی کلمات کلیدی بیشترین نرخ بازگشت سرمایه گذاری را دارد اما این موضوع به این معنی نیست که سایر روش ها مناسب نیستند یا لزوما بازدهی کمی دارند. به محض اینکه یک روش تبلیغاتی بازدهی مناسبی ایجاد کند، می توان حجم تبلیغات را افزایش داد و به نتیجه مطلوب رسید.
برای اینکه بتوانیم ROI را اندازه گیری کنیم باید از یک ابزار تحلیلگر مناسب مثل گوگل آنالیتیکز استفاده کنیم. با استفاده از پارامترهایی که با عبارت UTM شروع می شوند و آنها را به انتهای لینگ تبلیغاتی خود اضافه می کنیم (مانند tum_campain، utm_source و …) می توانیم کاربرانی را که از طریق یک تبلیغ خاص به سایت ما مراجعه کرده اند رصد و بررسی کنیم که چند نفر از آنها در سایت ما عضو شده اند و چند نفر از سایت ما خرید کرده اند و به ازای تبلیغ فوق چه میزان سود کرده ایم.

تبلیغات بنری موثر و پربازده در سایت ها
پارامترهای دیگری مانند Bounce rate و … نیز می توانند به ما کمک کنند تا متوجه شویم کدام روش تبلیغاتی برای ما مفیدتر است و کدام رسانه می تواند برای ما عملکرد بهتری داشته باشد. به عنوان مثال تبلیغات ناخواسته مانند تبلیغات پاپ آپ، نرخ پرش یا bounce rate حدود 99.9 درصد دارند، به این معنا که 99.9 درصد از افراد از همان صفحه اول سایت ما که به آنها نمایش داده می شود خارج می شوند و حتی بسیاری از آنها منتظر لود شدن صفحه نیز نمی مانند.
همچنین سایت هایی که تبلیغات بنری به صورت کلیکی برای مدیران سایت ها دارند نیز معمولا نرخ پرش بالایی دارند. در این گونه سیستم ها، مدیران سایت ها به ازای کلیک کاربران روی بنرهای تبلیغاتی درآمد کسب می کنند و متاسفانه به همین دلیل بسیاری از کلیک های انجام شده غیرواقعی و تقلبی است و این موضوع به زیان تبلیغ دهنده خواهد بود.
بنابراین اگر تمایل به استفاده از این گونه سیستم ها دارید، قبل از هر چیز اطمینان حاصل کنید که سیستم فوق، برنامه ریزی مناسبی برای جلوگیری از تقلب کاربران دارد.

Comments

Popular posts from this blog

ریچ اسنیپت(Rich Snippets) چیست؟

طراحی سایت هتل

بازاریابی چندکاناله